Veelgestelde vragen

Antwoord op veelgestelde vragen

Op deze website willen we jou als Amsterdammer zo goed mogelijk informeren over onze leefstijlprogramma’s. Heb je een vraag over een van onze programma’s, kijk dan of die hieronder staat. Dan heb je direct antwoord!

Wat voor sportkleding heb ik nodig?

Trek kleding aan waar je je prettig in voelt en waar je gemakkelijk in kan bewegen. Ook raden we sportschoenen aan.

Hoe betaal ik de Health Tour?

Je betaalt voor de Health Tour bij de intake. In de Baarsjes kun je pinnen en in Westerpark en Bos & Lommer kun je het bedrag overmaken of contant betalen.

Heb je een stadspas met groene stip dan krijg je korting.

Is een intake gesprek voor de Health Tour nodig?

JA! We willen graag een goed beeld van je wensen en behoeften krijgen zodat we zeker weten dat het programma daar op aansluit.

Ik heb een rollator, mag ik meedoen?

Ja, dat mag. Je moet wel in staat zijn om zelfstandig naar het startpunt te komen. Bij de indeling van de groepen houden we goed rekening met de fitheid van alle deelnemers.

Ik heb een scootmobiel, mag ik meedoen?

Ja, dat mag. Je moet wel in staat zijn om zelfstandig naar het startpunt te komen. Bij de indeling van de groepen houden we goed rekening met de fitheid van alle deelnemers.

Heb ik een bewijs van de huisarts nodig?

Voor Welzijn op Recept en voor de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI) heb je een verwijzing van de huisarts nodig. Voor de Health Tour (Activerende Leefstijl Interventie, ALI) vragen we een verwijzing van de huisarts OF een verwijzing van een welzijnscoach of buurtteam.

Hoe gaan jullie met mijn persoonlijke gegevens om?

Je gegevens zijn beveiligd en worden niet aan derden verstrekt. Tijdens de intake vragen we je om een privacyverklaring te tekenen. Meer informatie vind je in ons privacybeleid.

Waar kan ik mij aanmelden?

Neem contact op met de coördinator van het betreffende programma uit jouw wijk. Kijk voor de contactgegevens op de contactpagina.

Krijg ik geld terug als ik het niet leuk vind?

Helaas niet. Om teleurstelling te voorkomen geven we vooraf duidelijke informatie over de inhoud en mogelijkheden van het programma. Twijfel je of heb je een vraag, stel die dan gerust. We willen net als jij dat je een programma vindt dat echt bij je past.

Ik wil wel maar ik kan het niet betalen, wat moet ik nu?

Neem contact op met het buurtteam. [link naar buurtteam] Het buurtteam kijkt samen met jou welke mogelijkheden er zijn om toch mee te doen.

Mag ik twee keer meedoen met een programma?

Helaas niet al maken we bij de Health Tour soms een uitzondering. Bijvoorbeeld na een blessure of als je na het einde van een programma een terugval hebt. Of als blijkt dat je wat langer begeleiding nodig hebt om jouw doel te bereiken. Overleg in zo’n geval met de coördinator of sportcoach, dan kijken we wat er mogelijk is.

Ik heb een BMI lager dan 25, mag ik meedoen?

In principe niet. Maar soms kunnen we een uitzondering maken, bijvoorbeeld als er geen ander geschikt programma voor je is.

Waar sporten we?

We sporten zowel binnen als buiten op verschillende locaties in Amsterdam West.

Gaan de buitenactiviteiten bij regen altijd door?

In principe wel, want op kou of regen kun je je kleding aanpassen. Maar bij gladheid, storm en onweer zoeken we binnen een locatie of halen we de les later in.

Mag ik alleen met het sporten mee doen en de workshops laten zitten?

Ja dat mag. Bedenk wel dat echte leefstijlverandering meer is dan bewegen. Ook andere zaken zoals voeding en slaap zijn belangrijk. Tijdens de workshops leer je hier meer over.

Ik heb een andere vraag

Heb je een andere vraag? Neem dan contact op met de coördinator in je wijk. De gegevens vind je op onze contactpagina.